Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Vilken helg

Livet Permalink0
Min helg började redan i onsdagskväll. Stallet som vanligt och red ut en sväng. Det behövs verkligen reflexer nu när man rider ut sent på eftermiddagarna. Sen åkte jag hem till Anna, där vi åt kycklingtacos och sen bara mös i soffan. Åkte hem vid 10, sov och stängde av telefonen så jag verkligen fick sova.

Vaknade förhållandevis tidigt på torsdagen. Åkte hem till Johanna så hon klippte mig. Sen till Östhammar för att kolla synen på Johanna eftersom hon ska ta körtkort. Handlade och fixade lite. Sen stallet som vanligt. Men idag fick hästarna stå.

Fredagen bestod i att jag tog en ordentlig sovmorgon, sen städade jag hela lägenheten och garderoben. Mycket välbehövligt. Sen ut till stallet för ridning och stallmöte. Kvällen blev hemma i soffan med några glas vin tillsammans med Anna och Magnus.

Lördagen. Sov länge, låg och pratade i sängen med Anna, sen frukost och efter det begav vi oss av till Gimo för inhandling av outfiten till halloweenfirandet på Bowlan. Sen stallet och löslongerade hästarna. Handling och sen hem till Anna för middag och fix. Och alkohol såklart. Riktigt trevligt.

Kvällen spenderades på Bowlan. Vi hade riktigt kul. Dock vaknade jag hemma i min säng i Öregrund istället för hemma hos Anna. Men men. Det gjorde inte så mycket.

Söndagen så hade jag och Magnus Pirates of the Caribbean maraton. Sen var det dags att samla ihop alla grejer. Jag hade ju typ halva mitt liv hos Anna och Magnus hade bilen i Östhammar. Och vad passar inte bra då förutom kladdkaka hos Anna. Hur gott som helst.

Jag tvärslocknade vid 22-tiden igårkväll. Har inte gjort mycket vettigt idag. Kollat ikapp lite serier (Gossip Girl och Desperate housewives) och bara softat i soffan. Men nu ska jag ta mig ut till stallet för först rida Vattar på banan och sen ska jag ha lektion för Anna och Masken.
Till top