Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Framgångsfredag #3

Viktminskningen Permalink0
Det är ganska tråkigt att vara sjukskriven. Även om jag bara är inne på dag 2. Fast vädret och att jag inte har något större att göra har nog med saken att göra med. Sitter och tittar på gamla bilder på fejjan av någon anledning och hittar en bild på mig som undersköterska, eller nästan färdigbakad undersköterska 2008. Hjälp säger jag bara. Jag ser verkligen ut som en stor, rund och kurvig kvinna. Hur kunde jag tillåta mig det? Ja, mat var väl gott misstänker jag. Kommer faktiskt inte alls ihåg vad jag hade för storlek på kläderna där. Skulle varit kul och lagt det på minnet. Idag har jag XS på blusen och S på byxorna. Måste skilja någonstans runt 30kg+?! Sånt här motiverar mig. Väldigt mycket. Hur långt jag kommit och ska vara nöjd där jag är idag. Trots att jag har ca 8-10kg kvar att gå ner.
 
Jag funderar på hur jag kunde fixa allt det fysiska, jobba (förflyttningar, lyft, ner och upp på golvet m.m.), rida, gå, bara vara. Men jag satt mycket i soffan, åt massor med pasta, bröd, godis och chips. Jag åt mig helt enkelt till den kroppen jag hade då. Vet att jag vid något tillfälle försökte med pulverdieter, och nej det funkade inte. Förvisso har jag ätit mig till den kroppen jag har idag med. Men det är inte riktigt samma sak. Jag har under dom kilona jag tappat bort någonstans på vägen faktiskt viktminskat, inte bantat i den benämningen som många gör. Jag har inte jojjobantat någon gång.

Idag har jag en stark kropp som klarar mycket fysiskt och jag är bra mycket starkare i psyket än vad jag någonsin varit. Saker rinner av mig som jag inte orkar med alla gånger. Jag tar inte åt mig lika mycket längre och jag skakar av mig saker istället för att älta dom.

Så undersköterksa 2008 vs undersköterska 2013. Till 2008 ska jag aldrig komma tillbaka till. Det lovar jag mig själv.
 
 
Till top