Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Påskafton

Livet Permalink1
Afton var de ja...
 
Min påskafton var faktiskt helt perfekt. Behöver varken vara mer eller mindre. Började dagen med att cykla till stallet. Drack en kopp kaffe med Kerstin som var gårdsvakt. Drog ut i stallet sen. Red Vattar på banan, och rackarns så bra han gick. Och vilken skillnad det är i min kropp i ridningen nu när jag är starkare och smidigare. Sen longerade jag Hörn en stund, Ella är i fjällen så hennes hästar får stå. Och vilken tacksam häst Hörn är att arbeta med från marken. Superkul. Mockade och fixade lite i stallet och cyklade sen hem. 4 timmar senare var jag hemma.
 
Efter dusch och lunch så lag jag mig på soffan och kollade ett par avsnitt Bones innan det var dags att åka hem till mamma och pappa för påskmiddag. Ägg, grönsaker och fisk i olika sorter och slag. Väldigt gott, enkelt och lagom för att vara påsk. Behöver inte vara så mycket mer. Jag hade gjort en kokospannacotta med hallon till efterrätt. Så hela middagen föll i lchf anda, förutom ett glas torr cider och en liten snaps.
 
Min kusin och hennes barn kom förbi, vi har inte setts på flera år så det var riktigt roligt, och oj vad barnen hade växt. Sen åkte jag och M mot Östhammar och kikade in hos Olsson &co en stund. Väl hemma i Öregrund igen tänkte jag att jag skulle kolla ytterligare ett avsnitt Bones. Jo, tjena! Somnade så skönt på soffan vid 22 tiden så det var bara att flytta sig in till sängen.
 
Min påskafton alltså. Helt perfekt. Behöver inte ha så mycket mer bara för det är högtider. Inget större fusk och inget godis.
 
#1 - - Evelina:

Påsk och jul är bra LCHF-högtider ;) Jag körde lite så till påskmiddagen också. Köttbullar, prinskorv (kanske det är för mkt kolhydrater i det men ändå), skinka, ägg m majonäs&räkor...De andra åt janssons men det har jag aldrig gillat. :)

Svar: Ja verkligen! Mycket lättare att hålla kosten än när man blir bjuden på kalas eller liknande. :)
Kramar!
Ljungdahlskan

Till top