Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Sista dagen med V

Hästlivet Permalink1
Idag är sista dagen jag har Vattar. Imorgon åker han till sin nya fodervärd. Det känns riktigt bra faktiskt. Ju närmare jag kommit den här dagen så har jag mer och mer känt att det är rätt beslut. Vi är helt klara med varandra. Även om det på många sätt är en fantastisk häst som lärt mig massor så ska han få glädja någon annan. Dessutom har jag inte motivationen kvar att hålla honom i den kondition och rida honom i den mån han mår bra av. Det är inte rättvist mot honom. Så det här kommer bli bra från alla håll och kanter. Vi har varit med om så himla mycket tillsammans och verkligen är ett bra team. Vi känner varandra innan och utan.
 
Lite guldglimtar från våran tid tillsammans:
-Hoppade av banan på första tävlingen
-Red lektion för Ella och hon i efterhand har tänkt "Vad sjutton ska det bli av det där grisepassande paret?"
-Startat stilpass och passlöp
-Vunnit lätt femgång på MöRS lätta
-Ridit en dressyrklass med 1.0 för felgalopp men söt häst på Regional Tävling
-Skrapat ihop ca 20st rosetter tillsammans
-Varit utklädda till lila my little pony
-Alla dessa busritter
-Badat och simmat tillsammans
-Ridit för bla. Jenny Mandal, Peter Häggberg, Peter Mesch, Camilla Hed, Hjalti mfl.
-Blivit klubbmästare i T4
 
Vi har tagit oss från insutten unghäst som kunde skritt, trav och pass till klockren välriden femgångare. Det är en lång resa och många många timmar bakom. Men det har varit värt all tid och pengar. Den här hästen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och jag hoppas han kommer glädja Elin precis lika mycket som han gjort med mig. Det var rätt bestlut att köpa honom för 7 år sen trots tvister och oense med förra ägaren. Men det är det värt. Han är en fantastisk häst på många sätt. Även om han har extriören delvis emot sig och lite lagom tjurskallig.
 
Nu är det dags att vi tar ett steg ifrån varandra så får vi se vad det här slutar. Älskade fina Vattar!
 
 
#1 - - Elin:

Ni har haft en fin tid tillsammans. :) Lovar att ta hand om honom på bästa sätt. Och har du vägarna förbi är du alltid välkommen att hälsa på Vattar. :)

Till top