Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Idag är jag nöjd

Livet Permalink0
Idag fick jag till pass nummer två för veckan på gymmet. Det var dags för armar och rygg. Riktigt bra pass, tog lättare vikter än vad jag körde på innan jag hade min vila på 3 veckor. På ett sätt känns det som det varit bra för både min kropp och själ och släppa träningshetsen lite. Jag har även kommit lite mer tillrätta med maten. Lite mindre portioner och lite mindre fett. Misstänker att jag kan ha ätit gränsfall till mycket fett senaste tiden. För man har hört att går man inte ner i vikt på lchf så ska man äta mer fett. Det har jag också gjort. Dock tror jag att det blev lite för mycket. Och att jag inte sovit har inte varit helt hundra heller. Tror att mina kortisolnivåer i kroppen varit lite höga med. Så just nu tar jag tabletter (Valerina) för att få bra sömnkvalitet, försöker att dricka mindre kaffe (har uppiggande te på ingång) och slappna av. Så kommer nog det här att gå. Vågen har jag kastat åt sidan med grejer på så det är en vågfri månad just nu. Bara för att slippa stressen. Jag måste coola ner mig. Det är helt enkelt så.
 
Men i vilket fall så är jag riktigt nöjd med veckans hittills två pass. Har ett pass kvar att köra den här veckan, så jag kommer nog att komma i mål. Känns som jag hittat lite mer motivation i träningen. Nu fokuserar jag på att äta "lagom" och träna så får vi se var det här tar vägen. Mer uppåt lär jag nog inte kunna gå om det inte ballar ur totalt.
 
Så min lediga dag idag har spenderats med två timmar på gymmet och sen slappande i soffan. Har kastat ihop en sats med fröknäcke med oregano med. Ruskigt gott må jag säga. Och kvällen lär nog inte se ut på något annat sätt heller. En helt vanlig torsdag ungefär sådär.
 
 
Till top