Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

In och ut med det

LCHF - Low Carbs High Fat Permalink0
Mejerierna.
 
I mitt desperata försök tog jag bort mejerierna i veckorna för att se om det hände något på vågen. Men icke. Tvärstumt. Hände inte ett dugg. Fick svårt att få i mig tillräckligt med protein när jag plockade bort alla mejerier. Så jag har helt enkelt gått tillbaka till att äta mejerier, fast inte alls i lika stor mängd som tidigare. Då kunde jag ösa på med både grädde, CF och turkyougurt. Nu håller jag mig till ost, en skål med kvarg+grädde till frukost eller kvällsfika och kanske lite grädde eller CF i maten. Annars så äter jag nästan mejerifritt ändå. Jag har fått dille på majonäs. Speciellt med vitlök och några chiliflingor. Det är rena döden-gott! Passar till nästan allt. Ja, funkar bra på fröknäcke med.
 
Det var inga som helst problem att utesluta mejerierna från min kost, det enda jag kunde sakna var osten och den där lilla skvätten grädde i äggröran. I övrigt så saknade jag det inte ens. Sen märker jag att jag inte kan äta i samma mängd som tidigare, magen vill inte riktigt vara med då.

Vågen står där den står. Jag har en bra matrutin, jag är mätt och nöjd allt som oftast, men får slåss mot sug emellanåt. Men vem får inte göra det. Jag har packat bort vågen en stund. Jag ska känna mig trygg i min matrutin och träningsrutin. Den får helt enkelt semester en månad eller så. Inga mer desperata försök nu här inte. Kroppen behöver nog återhämta sig. Det är som lite obalanserat i kroppen redan, det måste få tid att läka.
 
Jag säger inte att mejerifri lchf inte funkar. Det funkar inte på mig. Det kanske fungerar på någon annan. Alla är vi olika i kropparna och hur vi klarar av att äta. Jag skulle gärna kunna äta lite av allt. Men min kropp verkar inte funka så. Inte min hjärna heller. Så jag klarar mig bra på det här känns det som. Jag har hittat mitt sätt att leva och må bra. Det är väldigt viktigt. Alla måste hitta sitt. Jag sågar inte någon annan vid fotknölarna bara för att dom inte äter som jag. Sen har jag vissa tankar som jag verkligen tror på, jag tror inte det är bra med vittmjöl och socker för någon i längden. Inte det vita mjölet vi har idag. Det är så föräldat och processerat så det är inte samma som våran mormor bakade bullar på. Men det är min åsikt.

Så ut med mejerierna, och nu är dom inne igen men i mindre skala. Ibland behöver man exprimentera för att hitta sin väg. Jag har hittat en del av min väg genom att ta en liten stig åt sidan och sen ut på vägen igen. Det kanske är dags för dig att göra med, varesig det gäller kost, träning, mentalhälsa, livssituation eller vad det nu kan vara.
 
 
Min frukost igår, chiapuddning på hallon, blåbär och aroniabär, kvarg+grädde med vaniljpulver toppat med cocoschips. Gott destovärre!
 
 
 
Till top