Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Träningstankar

Träning Permalink0
Träningshets. Det går inte att undvika om man är inne i träningssvängen. Det råder en sjuk träningshets runt om i världen. Kolla bara på Instagram om alla bilder där du ska träna mycket mycket hårdare än vad du gjorde igår. Du ska träna så du ramlar över kanten varenda pass annars har du tränat för dåligt. Alla ska träna. Så är det bara. Alla kanske inte tränar av rätt anledning. Vissa stressar för att komma i form, vissa hänger på gymmet bara för att, vissa tränar för rätt anledning och andra skiter i det.
 
Som jag ser det nu så tränar jag för att jag mår bra av det och att jag vill ha en hållbarkropp och kunna minska lite på min stoppning. Till en början vet jag inte riktigt varför jag började träna, jo, dels att jag ville gå ner lite i vikt i kombination med mat. Men sen har det mer blivit roligt, även om jag ibland funderar på vad jag utsätter mig för emellanåt när hjärnan bara säger nej nej nej!! Men jag mår bra av det och jag tycker det är roligt. Även om det stressar mig ibland med. Jag har tagit ner det på en vettigare nivå nu där jag inte är stressad. Jag är inte ens lika stressad som jag var förut, det är dock en annan historia.
 
Nu tränar jag förvisso på ett litet gym där det rör sig samma folk ungefär hela tiden. Men ibland så kommer det en och annan människa som man inte riktigt vet vad dom gör där. Det är bra att dom är där om det är det dom vill. Jag läser en hel del att det finns dom som går på större gym där det är verkligen träningshets åt alla håll och kanter. Snygga kläder, snygga tjejer, pulver åt alla håll och kanter, dom som tränar 8h om dagen tills dom går in i väggen m.m. m.m.
 
Att ha snygga kläder, fine- det kan jag köpa. Jag gillar också att ha snygga kläder på mig när jag tränar. Det är ett av dom få tillfällena jag kan ha lite snyggare kläder på mig, så varför inte passa på. Men allt som oftast är jag då rakt varken söt eller snygg efter passen. Idag högröd i ansiktet och svettig och håret åt alla håll och kanter. Fast jag har inte kört slut på mig. Ansträngande ja. Men inte extremt.

Många verkar tro att kör man inte 200% så har man inte tränat ordentligt och man är inte klar med träningen och kanske går tillbaka senare och gör ett till pass för att kompencera. Det är inte rätt enligt min mening. Då är det något som är riktigt fel.
 
Det är förvisso bra att det har blivit mer träning i dagens samhälle, det behöver vi som har mycket stillasittande arbete, ja inte jag då, men det får inte gå till en överdrift. Man är bra även om man kör ett okej pass. All träning är bättre än ingen träning alls. Sen behöver man inte köra slut på sig jämt. Någon gång ibland är väl okej, man kan få fina resultat ändå. Men gör det för sjutton inte extremt. Jag kan komma hem från pass då jag knappt är svettig, men jag är ändå nöjd att jag varit där. Man behöver inte heller gå både morgon och kväll. Det räcker med ett par dagar i veckan. Sen finns det naturligvis extremiteter åt alla håll och kanter. Men som vanlig människa. Ta det lite lugnt va?! Du kommer få bra resultat utan att köra 10 pass i veckan och totalt köra slut på sig. Och glöm inte återhämtningen.
 
Idag hade jag ett bra pass, men jag var inte helt slut efteråt, men jag var inte söt efteråt. Lite måste jag ta i iaf. Jag satsar på 2-3 gympass per vecka just nu. Det känns rätt lagom. Lagom är bra ibland. Ganska ofta faktiskt. Så lite mer lagom tack! Men vad ditt och mitt lagom är, det är två skilda saker!
 
 
Till top