Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Inget valsnack men däremot trädgårdsrenovering

Livet Permalink1
Hela facebook, tv, Instagram m.m. analyserar, skäller, hyllar etc. valet igår. Jag är inte heller nöjd. Men jag tänker inte lägga mer energi på det mer. Jag gjorde vad jag kunde. Jag lag min röst på icke rasistiskt parti och det blåa blocket. Så. Nog om det.
 
Jag har haft en härlig ledig helg. Vi har röjt i trädgården. Det har varit helt igenväxt med buskar överallt. Syrener är väldigt vackert och fint. Men dom här rackarna hade växt ex antal år för mycket. Så för att dom ska överleva vintern och komma om livskrfatigt så har vi kapat ner nästan allt. Även prydnadsbuskarna. Vi har en häck med Ölandstok längs med staketet som ska ner när den blommat färdigt. Trädgården har nog varit åtsidosatt rätt länge så den behöver verkligen den här kärleken från oss. Jag tror att med lite mer kärlek nästa år kommer den bli riktigt fin. Ska man plantera vårlökar nu? Vad ska man ha? Det är väldigt lite med blommor här. Så det kanske vore på sin plats. Jag tror helt enkelt jag måste läsa på en hel del i trädgårdbranchen. Det har varit lite halvdåligt med det då jag endast ägt ett par krukor ute på loftgången tidigare.
 
Vi köpte en hink rödfärg, så ena staketet har fått på sig lite färg. Även uterummet som varit träfärgat som inte känts som att det har hört till huset, sett väldigt malplacerat ut. Och jordgubbskragen är röd och fin nu.
 
Träningen har fått ligga lite åt sidan förra veckan. Har inte kännt mig riktigt hundra. Även kosten går det sådär med. Men ja, den är fortfarande mycket bättre än för några år sen. Har nu ätit lite frukost och ska dricka kaffekopp nummer 2 innan jag beger mig till gymmet. God morgon på er.
 
 
#1 - - Evelina:

Bra röstat ;) Vårlökar går utmärkt att sätta nu! Plantera med lite benmjöl på djup som är 3 gånger lökens storlek. Själv vill jag sätta tulpaner i härliga färger (tex queen of night). Har dock inte gjort det än eftersom vi håller på och gräver upp hela framsidan för tillfället. (För hand!).

Och inom några veckor kommer det en liten födelsedags-/inflyttningspresent i brevlådan som jag tror kan komma väl till pass.

Stor kram!

Till top