Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Några av er vet redan

Livet Permalink3
Snart går jag/vi in i v14. 14 veckor in i graviditeten. Äntligen har det värsta 12 veckorna farit förbi och andra trimestern är här. Det har inte varit lätta första veckor, ständigt illamående på kvällarna och nätterna, blödningar så fick åka in på ett UL i v9. Där fick vi se en liten krabat på ca 26mm som hade ett litet pickande hjärta och som låg och sprattlade. Allt såg bra ut och hormonella blödningar är det jag har haft. Och tyvärr har jag redan ont i fogarna vissa dagar. Än så länge bara det bakre som tur är. Men ändå. Det gör helt fruktansvärt ont vissa dagar. Jag är glad att Alvedon hjälper än så länge. Ska ta mig att ringa sjukgymnasten i veckan med. 
 
Nu har bebismagen börjat synas lite om kvällarna och jag är inte fullt lika trött längre som jag har varit senaste veckorna. Så det känns som det går åt rätt håll iaf. 
 
Runt den 24-28/10 räknas liten komma till oss, jag har haft rätt oregelbunden mens så vi blir daterade på UL den 26 maj.
 
Vi har valt att inte gå ut via facebook eller sociala medier helt än, så vill ni gratta någon av oss så ta det gärna via meddelanden. 
 
 
#1 - - Evelina:

Men på instagram är det väl känt? Roligt att det går framåt och att du mår bättre. Det brukar ju vara så andra trimestern... Själv mådde jag aldrig illa med V, andra mår illa hela graviditeten och blir inlagda x flera.. Det är så himla olika! Har du berättat på jobbet?

Svar: dom som uppmärksammat vet det. men inte alla. Jag får i mig så jag iaf slipper att ligga inne som tur är. Har inte gått upp ngt än. men det är rätt olika. Jag har berättat på jobbet för min arbetsgrupp och för chef och adm stöd. så det är inte hemligt men vill inte lägga ut på fb och insta riktigt än heller att nu väntar vi barn direkt. Det har börjat blivit lite lättare nu så jag hoppas det blir bättre nu i andra trimestern.
Ljungdahlskan

#2 - - Sofia:

Så himla roligt! Förstår att du inte vill berätta för alla på en gång. Kram!

#3 - - Evelina :

Undrar vem det är därinne ❤
Jag saknar dina inlägg!

Svar: Det undrar jag med. Jag får känslan av en liten tjej. Men jag vet inte. :-) inlägg kommer. Jag lovar. jobbar lite mycket nu bara.
Ljungdahlskan

Till top