Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Nytt

Permalink0
Sitter i gungstolen på jobbet. Gungar och lyssnar på avslappnande musik. Väldigt skönt när det är dags att rasta lite. Har bytt lite pass så min lediga helg blev en arbetarhelg. Men efter imorgon väntar 4 dagar ledigt. Ej mig emot.  Som du är nu arbetar jag hellre dagturer då jag är piggare och mår bra på förmiddagarna. Igår slocknade jag 2h på soffan när jag kom hem från arbetet och gick och lag mig klockan 21. Det tar tydligen på att tillverka barn.

Hemma så har tvättstugan fått sig en make over och ny tvättmaskin och torktumlare har installeras. Den gamla tvättmaskinen hade lagren rasat på. Och torkskåpet ersatts med tumlar. Äntligen slipper jag hänga alla underkläder och annat smått och gott. Det kanske sliter mer på kläderna men det kan det vara värt. Dessutom när liten kommer så är det väldigt smidigt. Och vad tyst dessa maskiner är. Den förra lät det som man skulle lyfta med en helikopter ungefär. 

Nu är det inte många timmar kvar på dagens arbetsplats och jag längtar redan hem till sambon min. Måste vara hormonerna som gör att man längtar mer på något vis. Konstigt det där. Inte lätt att kliva upp när han ligger och sover och en annan måste upp och iväg. Men men. Arbeta måste man. Eftersom mina fogar verkar gilla magnesium så går det bra och jobba nu. Behöver inte ta Alvedon var och varannan dag.  

Valborg spenderades på arbetet först och sen en sväng å gräsö och grillade korv. Alldeles lagom helt enkelt.
Till top