Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Det rullar på

Livet Permalink0
Dagarna rullar på framåt. Det är mindre än 4 veckor kvar tills vi får flytta in i huset. Det är mindre än 2 veckor kvar tills vi åker upp till Junsele och firar midsommar. Det rullar helt enkelt på. Jag borde ta tag i att börja packa ihop min lägenhet ännu mer. Men vad behöver jag egentligen under dom här 4 veckorna? 6 veckorna? Innan jag kan börja packa upp igen? En hel del är packat, men det är en massa till som ska packas.
 
Igår beställde jag tapeter till sovrummet. Kommer om ett par dagar. Det kommer bli två väggar med en mönstrad tapet och resten ska målas vitt. Igår åkte vi även och hämtade en ny sängstomme. Hemnes från IKEA, gamla designen som jag tycker är riktigt snygg. Dock svart?! Jag som inte skulle ha några svarta/mörka möbler. Det är bara ett helskotta att damma tyvärr även om det kan vara snyggt. Så nu fattas det en byrå och två sängbord till sovrummet innan det är klart. Eller om jag ska måla om dom som finns? Äh, jag vet inte. IKEAS lackbord är annars ganska billiga och kan funka ett tag, hur kommer det sig att sängbord är hutlöst dyra? 

Idag åker även Glod som jag ridit under vintern/våren till hingst för betäckning, så det kommer bli mindre stalltid, vilket kanske ändå är bra just nu. Men då får jag såklart lägga mer tid på annan form av träning så jag rör på mig.
 
8 arbetspass kvar innan det är dags för första semesterveckan. Min semester är uppdelad i år. Jag kommer ha totalt 5 veckor, men uppdelade. Känns på ett sätt skönt faktiskt. Idag är det tvättdag då jag har slut på både det ena och det andra. Det känns inte någon idé heller att dra igång med något eftersom jag ska börja kl 14 idag. Hej och hå! Dagarna rullar verkligen på nu.
 
 
Till top