Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Lite för tidigt?

Livet Permalink1
Pust! Jag anser att nätterna ska spenderas med stängda ögon och skönhetssömn. Men hjärnan var helt på fullvarv hela natten. Jag har funderat på tapeter så jag blir gråhårig. I och med att besiktningen på huset var så gott som felfri, sånär som på några smågrejer så bestämde vi oss på en gång att vi kommer att genomföra köpet. Så nu letas det tapeter åt alla håll och kanter. Gärna något som är rätt billigt eftersom vi inte är riktigt säkra på hur vi vill ha det. Ni kanske kan hjälpa oss? 
 
Hallen är långsmal och L-formad och inga fönster, det kommer läggas i ett svart-bruntgolv så ljusa tapeter är ett måste. Helst något mönstrat men gärna diskret ändå. Har ni något förslag? Än har jag inte hittat något som jag känner att dethär vill jag ha. Inga medaljongtapeter då vi tänkte ha sånna i vardagsrummet. Förslag någon? Vet ni något bra ställe i Uppsala, Gävle (eller Sthlm) som säljer billiga bra tapeter kanske? 
 
I vilket fall är jag vaken alldeles för tidigt. Tur att karln sover tungt så jag kunde fixa mig en kaffe (mixar kokosolja, smör, vatten och kaffe), så jag slapp väcka honom. Nu är det dags att dra på lite smink och åka iväg till arbetet för några timmars arbete. 
 
 
#1 - - Sofia:

Tänk tidlöst. Ljuat så att ni inte behöver köpa gardiner och möbler efter tapeterna. Långrandigt är fint (breda ränder). Vitt är tråkigt men färger kan man ju få till med mattor, vaser och gardiner. Och man tröttnar sällan på en basic grund. En lila tapet kan kännas kul idag men så om ett halvår är man lila leds. Då är det ju enklare att köpa en annan matta än att måla om ett helt rum.

Till top