Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Val och kval

Livet Permalink0
Många gånger gör vi val i vardagen. Vad vill jag äta? Vad ska jag göra? Vad vill jag? Jag har valt att äta en strikt LCHF-kost nu som ni vet. Och vad händer?! Jo, -1.7kg på drygt en vecka. Det är rätt mycket för min kroppsvikt, men jag hoppas det rättar till sig, för jag vill inte rasa i det tempot, även om jag når min målvikt snabbt, men rent logiskt så borde viktraset stanna upp om någon vecka och bli en mer okej viktnedgång. Jag är nöjd med det och jag äter så jag blir mätt och nöjd och krånglar inte till det. Såhär ska jag hålla på till midsommar har jag tänkt. Det är inte alls många veckor kvar. Och min målvikt skulle jag gärna vilja ha på min 30-års dag så det är något att sträva mot.
 
Idag har jag även valt till EU-valet. Först tänkte jag strunta i det. Men sen, NEJ! Jag är kvinna, har inte haft rösträtt så länge, de finns dom i världen som inte får rösta, demokrati kostar pengar, EU är rätt viktigt ändå, mycket beslut fattas där, de finns de som blir dödade för att de försöker rösta (ja, den chansen är inte direkt så stor i den här hålan då jag var själv i vallokalen.) och säkert många andra anledningar. Så har du inte röstat så är det dags! 
 
Avslutade med att cykla en sväng i Öregrund, blev väl runt 3-4km. Svettigt och kvalmigt. Nu ska jag fixa mig en matlåda, åka till stallet och sen arbeta veckan och helgens sista arbetspass. Jag fullkomligt HATAR mina helgveckor, alltid 6 dagar, endast ledig torsdag och jag hinner nästan inget annat än att arbeta, äta, stallet, sova. Träningen får ligga på hyllan dom veckorna, det är nog så slitsamt på arbetet. 
 
 
Till top