Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

God morgon

Livet Permalink0
Alltså, jag tänkte verkligen ta upp det här med bloggen igen. Jag gillar att blogga. MEN! Jag får bara in till det. Jag arbetar ju 75% och studerar 50% och sen på det ska jag ha ett liv med. Träningen går det sisådär med. Försöker ett par dagar i veckan att röra på mig iaf.
 
Förra veckan bjöd på två dagar på YH med två stora tunga grupparbeten, dessa lagar från Socialstyrelsen. Tugnt men lärorikt. Borde sätta mig och läsa in mig på nästa uppgift. Just nu känner jag att jag nöjer mig med godkänd i alla kurser. Jag orkar helt enkelt inte mer. Onsdagen åkte jag och sambon till Uppsala, han för att kolla om axeln måste opereras om, vilket den inte behövdes. Nya glasögon till sambon. Lite shopping i boländerna och Gränby. Avslutades med kinabuffé. 
 
Mamma ringde på onsdag morgon och behövde hjälp med städning, så hela torsdagen fejade jag och städade jag halva huset i föräldrarhemmet. Det var mer än behövligt. Fredagen tillbaka till Sthlm och den improviserade schlagerfestivalen. Väldigt roligt. Tack Malou för julklappen. Hotellnatt med Solan och efterföljande hotellfrukost. Lite shopping på sthlms gator. Besök på LCHFklubbens butik i sturegallerian. Köpte med mig frökex med tomat och lök. Så fantastiskt goda. Påtal om frökex så borde jag baka hemma med. Kom hem på lördagskvällen. Middag och sen däcka i soffan. Söndagskvällen spenderades på arbetet. 

I måndags gjorde jag ingenting. Låg på soffan hade ont i huvudet och var allmänt slut efter förra veckans aktiviteter. Igår storstädade vi huset sambon och jag. Åkte ner på Kafé Vilma och fikade semla. Dom har glutenfria semlor där. Så även om jag inte riktigt mår bra av glutenfritt mjöl så är det värt det iaf. Första semlan på många år. Har även lyssnat på halva sista boken om Christopher Silferbjelke av Buthler och Öhrlund. Har ni inte läst/lyssnat på de böckerna är det dags. 

Idag väntar arbete kl 14:15. Innan dess har jag tänkt att försöka läsa några sidor i min bok jag håller på med, Nora Roberts - främlingen vid havet. Och ska svänga förbi Coop och handla grönsaker innan arbetet. Fullt upp alltså. Imorgon ska jag försöka ta mig till gymmet. Jag saknar träningen.
 
 
Till top