Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Ännu en dag

Livet Permalink0
Inga storslagna planer nu för tiden. Försöker få till att plugga lite, går sådär med en bebis som är väldigt mammig och helst ligger på en och kräver en massa uppmärksamhet. Nja, det var kanske att ta i med uppmärksamhet, men han kräver en hel del iaf.
 
Snittet känns knappt längre förutom när jag anstränger mig. Tanken är att försiktigt börja träna dom inre magmusklerna nu, vilket tydligen man kan göra lite försiktigt när man kan ligga på mage och snittet inte gör ont. Tanken var idag, men har inte kommit så långt än. Har i vilket fall fått lite studier gjorda. Imorgon är det dags för BVC vägning av Casper igen. Får se om lilleman växt något, eller gått upp i vikt iaf. Som några märkt så är det så att vi har valt att inte lägga ut Casper i sociala medier helt och fullt. Kan tycka att han kan vara lite anonym ett tag. Men självklart får ni som vill ha bilder skickade till er.
 
Det här med bli mamma är väldigt speciellt. Att ha någon som verkligen behöver en. Vad skullle han göra utan mina tuttar? (Ja det finns ersättning men här kör vi på amning) Magnus idag sa till Casper att dom skulle åka utan mig men jag påminde snabbt om att maten blev kvar hemma då, vilket han snabbt kontrade med att nej du får följa med iaf annars lär det bli panik. Just nu känner jag mig lite som en mjölkko och det är mjölk överallt och det rinner åt alla håll och kanter. Men det är helt okej ändå. Det finns dusch som tur är.
 
Snart är det dags för sängen för oss. Hoppas på en natt när lille herrn sover, inatt var det värre med det. Nog sov han väldigt bra på mig, men det blir en aningens svettigt och obekvämt att sova på rygg, vilket jag aldrig tidigare gjort. Ungefär så rullar våra dagar på.
 
Igår var det fars dag och Magnus fick en fin ny kaffe mugg av Casper. Vi var hem till mina föräldrar då pappa fyllt 65år i veckan. Lunchkalas och lilleman sov sig genom hela kalaset näst intill förutom en paus för mat. Sen sov han gott när vi väl kom hem. Jobbigt det där med kalas tydligen.
 
 
Till top