Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Bärande

Livet Advent, Babybjörn, babyshop.se, bebis, bärsele Permalink0
Den här lille gossen tycker om att vara nära allt som oftast på dagens ljusa timmar, nåväl, så många är det inte. Men ett gäng är det iaf. Vi har en äldre babybjörn jag köpte för en femtiolapp av en kompis, den fungerar jätte bra. Men inte längre stunder. Jag får ont i axlarna. Och i och med att det är black friday och Caspers farmor och farfar ville vara med på något han behövde så beställde jag hem en barbybjörn WE med minus 25% från babyshop.se så slutsumman blev 749kr. Jag har kikat en del på tradera och dom går för ca 500kr i använt skick, och sen ska man hålla på att passa när auktionen går ut. Så det fick helt enkelt bli en ny. Om inte annat är det för mig väl spenderade pengar så jag slipper bli fast i soffan hela dagen. Fast han sitter rätt bra i selen när jag väl sitter i soffan med. Casper somnar så gott i den och det är lättare att röra sig med. Så nu väntar vi med spänning på att nya selen kommer.
 
 
Vi har provat sjal, men det är inte riktigt hans grej. Och inte min heller för den delen. Min kroppsform och sjal går inte riktigt ihop. På tal om kroppsform så har jag kommit till nivå 2 i mammamageappen, men inte mer än att jag ska börja på den då det varit lite trasslgit på dagarna och jag har varit en del själv hemma med lilleman. Men det måste tas upp igen. Och promenaderna. Var tog dom vägen?
 
 
Casper är hela 5 veckor nu. Var tog den tiden vägen? Igår firades det med sovrejs och krångel vid nattning. Men sen sov han som en lite duva i sin säng. Och nu är det dags att väcka pappan i huset. VI har hunnit med lite adventspynt idag, tack vare selen!
Till top