Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Den eviga väntan

Livet Permalink0
Det hade kunnat vara att jag skulle väntat i 4 veckor till förvisso. Men när datumet är spikat så är det nog så långt tills dess i vilket fall. Nästa vecka blir vi föräldrar. Vad har vi gett oss in på? Är vi redo för det här? Med största sannorlikhet är vi det. Helt normala tankar. Det är något helt nytt som vi ska ge oss in på. Nog att det är efterlängtat men samtidigt lite läskigt. Jag kommer att snittas i nästa vecka (om det inte sätter igång tidigare) eftersom den där lilla busen är bekväm och lagt sig med rumpan neråt. Och än har jag inte kännt att den vänt sig. Men man kan ju alltid hoppas.Så håll en tumme att den vänder sig av någon mirakulös anledning.
 
Just nu går dagarna rätt långsamt. M jobbar och jag hänger mest hemma i soffan. Håller dock på att skriva en hemtenta som ska vara inne imorgon om förhållningssätt och BPSD inom demensvård. Intressant men svårt. Ska sätta mig ett tag till ikväll och hoppas att jag får lite mer skrivet. 
 
Annars så vilar jag en hel del. Ont i framförallt framfogen, känns ungefär som någon som ska dra i sär bäckenet på mig. Väldans skönt. Eller inte. Roar mig med att läsa Nora Roberts Värdshustrilogin och kolla på Drop Dead Diva. Trevlig och rätt rolig serie. Kolla FB alldeles för många gånger per dag och instagramfeeden. Ja ja, på något sätt måste man få dagarna att gå. Men en dag känns som en vecka just nu.
 
 
Bebismagen i vecka 38. Det är tungt och trångt nu. 
Till top