Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Morgonläsning med triss

Livet Permalink0
Läser aftonbladet på mobilen när jag vaknar. Ännu en fajt med trisslotter. Känns som att man lika gärna kan slopa att köpa trisslotter till någon annan. Till vilken anledning då man blir ovänner ifall det blir en storvinst?! Visst skulle det väl kännas lite snopet att ge bort en storvinst. Men ja, man har ju gjort valet själv redan när man ger bort en lott. Verkar väldigt dumt att bråka om något sånt.

Jag är vaken, jag borde sovit lite till. Men drömmar om jobbet och en inre stress gör att jag inte riktigt kan sova. Väntar på att den där norrlänningen ska vakna så jag får dricka kaffe och äta frukost! Jag är hungrig. Första gången på flera dagar jag känner hunger. Är det något fel på mig?!

Planen för dagen ser inte speciellt stora ut. Stallet är väl det enda måstet. En kompis från Uppsala kommer ut hit så jag tänkte försöka träffa henne med. Var sjukt länge sen. Till kvällen finns det inga större planer, antingen att hänga hemma i soffan eller gå ut. Vet faktiskt inte alls vad som är mest lockande. Tiden och min kropp får nog utvisa idag helt enkelt. Jag måste tänka på mig själv.

Men nu går jag upp å kokar kaffe. Jag är hungrig och kaffe sugen!

God morgon!
Till top