Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Från bomullsbyxor till mönstrade tights

Livet Permalink0
Jag började min träningskarriär i ett par gråatrekvarts bomullsbyxor från HM tillsammans med ett basic linne från Gina Tricot med två sportbhar, för ingen av dom satt tillräckligt bra. Det utökades sen till ett par träningsbyxor, lite baggy från HM och ett rosa linne. Då började jag känna mig lite fin när jag skulle träna. Förvisso så var det lätt styrka och crostrainern, inte skulle jag upp på löpbandet inte. Aldrig i hela mitt liv. Men i vilket fall så utökades garderoben efter ca 9 månader (här låter det som att jag vore gravid, men icke fallet), när vi varit i Junsele en vecka och jag sprungit en hel del i dessa kläder och grenarna hade rivit mig på benen, så stannade vi till i Sundsvall och jag köpte mig ett sett med långa tights och en löparjacka (den löparjackan har jag idag som tunn stalljacka med en stor tröja under), blev sen en beställning från stadium och ett par trekvartstights. Alla dom här tightsen äger jag fortfarande, kanske inte dom som sitter bäst, men dom långa funkar bra med ett par långkallingar under för kalla löpturer. Linnena har däremot bytts ut, likt sportbharna, tuttarna har på något sätt försvunnit.
 
Nu har mina träningskläder som en gång varit ett par byxor, ett linne och en sportbh utökats till två korgar med kläder. En för övre och en för nedre. Men ja... Någonstans ska man väl vara snygg? Jag har dessutom fått en liten ny förälskelse, det kallas mönstrade tights. Finns inget jag blir så glad av som mönster. Speciellt blommer. Jag bara älskar´t på något sätt. Så idag består mina träningskläder av lite mer slimmade saker och mer mönster. Bara den resan när det gäller kläder jag har nu för tiden jämför med förut är det stor skillnad på. Fast det gör inget, jag gillart. Det är roligt att ha en kropp som kan bära upp kläder snyggt. Ju snyggare kropp, desto snyggare sitter kläderna. Så tjejer, stryketräning gör dig inte till en body builder, det formar kroppen och kläderna sitter snyggare. Det kommer ett inlägg om det med inom snar framtid.
 
Jag invigde mina nya tights idag på gymmet, jag vet att jag inte tänkte träna idag, men andan föll på på morgonkvisten så brände av ett benpass. Vingligt att gå hem och rumpan svider riktigt nu. Det är det värt. Jag har gjort mina 3 pass den här veckan, så allt utöver i helgen är bara plus. Nya tag nästa vecka. Nästa pass är inbokat redan på måndag.
 
 
Linne- Soc Tights - Gina Tricot Skor- Nike Tr Fit 5
 
 
 
Till top