Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

En annan tanke

Livet Permalink0
Som dom flesta vet har jag länge ätit LCHF med goda resultat och har mått bra och gått ner en hel del i vikt. Men, jag börjar faktiskt tröttna lite på det. Det är besvärligt att äta ute eller hos bland folk. Det är tillräckligt bökigt med min spannmålsöverkänslighet och jag börjar sakna ris, potatis och bönor en del. Inte direkt socker och snabba kolhydrater utan mer "naturlig" mat. Även lite frukt skulle även vara gott ibland. Så jag har helt enkelt bestämt mig för att testa att äta "som vanligt" som folk kallar det igen. Fast inte lika hög andel kolhydrater som jag åt innan LCHF. Såklart kommer det vara inspirerat från LCHF och jag kommer nog inte att överge det helt. Jag har gått upp en del i vikt och jag får tametusan inte bort det. Så jag gör ett nytt försök tillsammans med träning. Får se helt enkelt hur det går. Så idag har jag varit och handlat lite så jag har lite hemma. Undrar vad sambon kommer att säga om det här? Kommer nog snarare bli en GI-variant skulle jag tro.
 
Idag har inhandlats:
Råris
Rödbetor
Lök
Kålrot
Bananarer
Keso
Kvarg
Bönor
 
En del linser och annat skrot har jag kvar i skafferiet sen tidigare. Får se helt enkelt hur det här kommer att gå. Jag märker även när jag har ätit lite mer kolhydrater har jag orkat mer i träningen. Dock så får jag suget tillbaka. Så nu är det frukost, lunch, mellanmål och middag som gäller. 
 
Dagens mat:
Chiapuddning med hallon
Kaffe
 
Råris
Tonfisk
Grönsaker
Kvargsås
 
Bananpannkaka
 
Ev. Smakportion på jobbet beroende på vad det är.
 
Kommer fortsätta med helt glutenfri och spannmålsfri kost. Försöka inte äta så mycket kolhydrater efter klockan 15 på dagen. Det känns som att jag kommer att lyckas. Jag ska välja mina kolhydratskällor med omsorg. Men jag kommer att sakna massa goda såser, ostbacon, kryddsmör och ost som jag kunnat äta störremängder av. Nu blir det ändring på det. Hoppas att det kommer att bli några centimetrar mindre runt magen och lite mer muskler. För styrketränas ska det göras 3 dagar i veckan nu i 5 veckor till, sen till nästa steg i det hela. Jag hoppas jag får stöttning i beslutet och att det här kommer gå bra. LCHF är fortfarande en bra diet och jag har mått fantasiskt bra av den.
 
Ha en underbart fin dag alla ni.
 
 
 
Till top