Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Hallå där!

Livet Permalink0
Oj, det har helt enkelt varit en evighet sen jag loggade ens in på bloggen. Undrar vad som egentligen har hänt sen sist?
 
Magen växer lite för mycket, bebis verkar ligga och trycka upp med huvudet mot magsäck och lungor. Fantastiskt lätt att andas och akuta illamåenden kommer emellanåt. Det är helt fantastiskt det här med att vara gravid, eller nja. inte om ni frågar mig. Börjar bli svårare att ta sig upp ur soffa och ur säng. Lite ont i fogarna. Men annars så mår jag förhållandevis bra. På söndag börjar jag att gå på gravidpenning. Men har haft semester i en månad redan, så slutade jobba den 24 juli. Riktigt skönt.
 
Min gamla valack Vattar har genomgått hältutredning och var helt ok i måndags så då flyttade han till sina nya ägare. Eik har fått flytta hem till mig, ett femårigt sto efter Svaldilfari från Knutshyttan, fyrgångare. Tölten finns men sitter inte där än. Inte så mycket utbildad och riden, men hon har gjort fina framsteg senaste månaden. Snart bör jag nog sluta rida, även om det handlar mest om skritt och mycket grundläggande ridning på ridbanan. Kan nog räkna på en hand hur många gånger jag ridit ut under sommaren. Det blir mycket markarbete med Eik, och har varit det med Vattar med.
 
Studierna har börjat igen. Just nu läser vid demens, intressant med stort ämne. Förhoppningsvis klarar jag att fullfölja studierna trots att liten kommer. Det är halvtid distans så det borde gå.
 
Bjuder på en bildkavalkad till er som inte har Instagram.
 
 
Till top