Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

En god morgon

Livet Permalink0
Tanken var att kliva upp kl 8 och dricka mig en celsius, äta min chiapudding och ut på en löptur. Förvisso blev det så men en timma senare än vad jag tänkt. Somnade om och sov till klockan 9 istället. Men får väl se det som att jag behövde sova någon timma till, med tanke på senaste två nätternas halvrassliga sömn. I vilket fall tog jag mig iväg på en tur som slutade på 4.56km och en snittid på ca 6.50min/km. Inget jätte tempo men jag är nöjd och min skadade fot höll hela vägen. 
 
Jag tycker om att springa på mornarna. Bara jag väl kommer upp ur sängen och ut genom dörren. Det är nog det som är det värsta. Kommer jag väl över dom två stegen så är det helt okej. Jag tycker om att ha träningen klart på morgonen så jag inte behöver tänka på det resten av dagen. Skulle önska att gymmet öppnade vid 6-7 på morgonen med så jag hade det klart innan hela världen vaknar typ. Jag har som en vision att jag ska springa eller träna på mornarna när jag börjar 7:30. Hur det kommer gå med det är en annan femma. Jag måste börja ha lite mer självdiciplin på mig själv och lägga upp mitt liv lite mer här under hösten då jag ska få ihop jobb, plugg, hästar och träning. Allt går att pussla ihop. Det är en rackarns tur att jag just nu inte har några småbarn. Men det hade nog gått det med.
 
Nu ska jag passa på att njuta en stund innan det är dags att åka och arbeta första passet efter semestern. Men om en vecka är det semester igen. Härligt!
 
 
Till top