Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Allt kan grillas

Livet Permalink0
Valborg firades in med sedvanlig grillning. Hela tallriken var nästan grillad, sånär som på såsen. Kan man grilla ska man grilla helt enkelt. Jag har dessutom hittat mig en karl som gärna grillar mer än gärna, lite sådär så att han går runt och letar efter fler saker att grilla bara för att.
 
Gårdagens middag bestod av fläskfilé, grillade grönsaker och en röra på fetaost och philadelfia. Till efterrätt hade jag gjort en hallonformage, inte svårt alls. Kvällen avslutades i vinternstecken med massor med snö påvägen hem från "krogen". Där vi var ca en timma innan vi ansåg att vi var trötta, var lite för nyktra för att puttas omkring och inte allt för mycket folk man kände heller. Så det vart en alldeles lagom valborg för min del.
 
Vaknade vid halv 4 imorse att det var ett jäkla liv på grannarna. Måste man hålla på och skrika den tiden på dygnet? Folk sover faktiskt, trots att det är ledig dag eller hur det nu är. Somnade om och sov sen framåt 8-tiden. Har fått i mig en kopp te och ska dejta soffan större delen av dagen tänkte jag.  Hoppas ni har haft en fin valborg och inte är allt för bakfulla idag.
 
 
Till top