Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Ny situation

Livet Permalink0
Som en del vet så har vi tittat, lagt bud och handpenning på en villa här i Öregrund. Papprena är skrivna och imorgon ska huset besiktas. Det är en jäkla procedur det där med att köpa hus. Spännande och jäkligt läskigt. Jag har inte sagt upp min lägenhet än, men ser besiktningen bra ut så sägs den upp imorgon. Hoppas på att det är kö så jag kan komma ur lägenheten fortare än 3 månader, annars kanske man kan prova att hyra ut den under sommaren så jag slipper stå med dubbla boenden. Det löser sig nog på ett eller annat sätt. 
 
Nu börjar det kännas lite mer verkligt att vi faktiskt ska flytta till hus. Det är läskigt, men samtidigt ska det bli så himla roligt och skönt att få bo i hus igen. Visst, det är trevligt med lägenhet, men det ska bli ännu skönare med hus. Även om det kostar mer och är mer att göra. Vi kommer att tapetsera om lite och lägga in golv. Sen tar vi det lite pö om pö. Vi har lyckats skaffa oss ett matbord och kökssoffa, så stolar ska inhandlas. Annars får vi nog ihop ett bra hem ändå med dom sakerna vi har. Gissa om det kommer gå åt mycket målarfärg. M sa att det är väl bara köpa en sisådär 100liter så har vi sen. Tur att vi kommer ha ett stort garage som det går och stå och måla i. 
 
Så håll tummarna nu att besiktningen går bra imorgon och att vi kommer att slutföra köpet. Fasiken, NU börjar jag bli nervös även om det är helt rätt. 
Till top