Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Nyårslöften?

Livet Permalink0
Nej, strunta i dom och sätt mål istället. Man kommer bara att känna sig värdelös om man inte klarar av sina löften till sig själv vilket kommer leda till en dålig självkänsla. Och behöver vi en dålig självkänsla? Jag skulle inte tro det. Vi mår helt klart bättre med en bättre självkänsla och varför inte boosta den med uppnårliga mål. Kan vara mål för en månad, ett år, fem år etc. Så länge de är realistiska så man kan uppnå dem. Tro inte att efter första januari kommer all träningsmotivation och ni kan springa ett maraton i maj. Sätt istället målet att till året är slut ska jag kunna springa X antal kilometer. Det kan vara en om man ligger på den nivån och ett maraton för en annan. Det viktiga är att målen ligger på den nivån som går att uppnå. Det kan såklart vara andra mål än träning, kost m.m. som så mycket handlar om just nu. Se något annat som kan vara ett mål. Vi har som mål i år att måla om huset, renovera vardagsrummet m.m. Det är mål det med.
 
Jag skrev på Instagram (@annalinaelsa) mina mål. Jag tror dom är uppnåliga och jag kommer att jobbar för dom. Så har du löften eller mål iår? Vilka är dom?
 
 
Till top