Anna Lina Elsa

Att vara den man är just nu och uppskatta det.

Hej vad dagarna går

Livet Permalink0
Det var alldeles för länge sen jag skrev något här. Jag är hemma och sjukskriven pga att min huvudvärk inte tänker ge sig. Ska till läkaren på tisdag och har inga större förhoppningar om att gå tillbaka och jobba då det har blivit bättre men inte bra än. I torsdags senast låg jag däckad och känner att det kan vara pågång idag med. Dessutom har en lagning från tanden som dom ska rotfylla åkt ur, jag blir som tokig. Jag avskyr att gå till tandläkaren och jag fixar inte riktigt det här med rotfyllning heller pga att jag blir snurrig när jag ligger ner. 
 
Så slut på klagande. Jag var i England veckan innan midsommar måndag-fredag. Var i Bath hos Magnus moster måndag-torsdag, torsdag till fredag spenderade vi i London. Tog det mestadels lugnt och så, men det blev en del shopping med. Sen var vi hemma ett par dagar, Magnus hade kollat in en bil som vi var intresserade av så det blev två svängar till Sthlm måndag och tisdag för att först kolla på bilen och sen slutföra köpet. En "ny" Saab 9-5 Griffin Biopower Kombi från 2010 blev det. Riktigt fin och trevlig att köra, tydligen kan inte ungen åka under 200 hästar enligt Magnus. Så nu ligger min pärla ute tillsalu. Den är förvisso till åren men den rullar på bra. Men vi behövde uppdatera oss helt klart.
 
Midsommar bjöd på by-fest på dagen ute på Gräsö och en fest i Kavarö på kvällen som avslutades med en sväng på stan. Herre gud vad jag kände mig gammal. Men ack så skönt att vara nykter och veta att man slipper vara bakfull dagen efter. Nog att min gravditet kan liknas med att vara bakfull sen jag fick reda på att jag var gravid.
 
Hur går det då med magen, jodå, den växer, jag är dock inte så stor och jag klev in i vecka 22 i fredags. Det firades med en midsommarhälsning på instgram från mig och lillkulan. Här läggs inte ut några ul-bilder på sociala medier så inte, förutom här som kommer vara låst ett tag till. Jag känner små sparkar och buffar så gott som varje dag nu. Den lilla gillar inte när jag ligger på rygg, då blir det fart inne i magen. Men det är skönt att känna att det rör sig med.
 
Magnus är borta i norrland ca en vecka, och oj så ensam jag känner mig. Ingen att spontanprata med här hemma eller någon som är i vägen när man ska göra något. Och snart har vi bott i huset i ett år tillsammans. Hej vad tiden går.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top